Categorii: Auto, Editorial

Alooo, domnu’ Vosganian!! Banii înapoi!

Citiţi această ştire deosebita apărută pe Hotnews. Apoi vă zic ce vreau să fac.

Laszlo Kovacs

„Guvernul roman trebuie sa dea inapoi banii incasati din taxa auto de prima inmatriculare. Este afirmatia facuta de Comisarul pentru Impozite si Uniune Vamala, Laszlo Kovacs intr-un interviu la RFI. El precizeaza ca a discutat despre legea romaneasca, considerata discriminatorie de catre Comisia Europeana, si cu premierul Calin Popescu Tariceanu.”

Nu mai pot ţine secretul. Îl iubesc pe unugurul ăsta de la prima vedere. De când l-am văzut la o conferinţă de presă, l-am îndrăgit cu tot cu limba lui engleză cu accent de Bruxelles. Când începe să vorbească despre taxa de prima înmatroiculare, e parcă Dumnezeu pe pământ. Să te ţină Bunuţul viu, nea Laszlo, până când îi înfrângi pe guvernanţii mei. Mi-au furat 1.200 (o mie două sute) EURO.

Povestea e simplă. Am decis în aprilie a.c., pentru sănătatea, bunăstarea şi plezirul meu că îmi iau maşină la mâna a doua şi nu Logan. Logica e simplă. Un Logan dotat e 10.000EUR si ceva, în timp ce o maşină second hand din Germania – un BMW 320 de doi ani şi jumătate!, pe motorină, 150 de cai putere şi toate cele care te fac să te simţi iubit de maşină – este cu numai 3.000!! mai mult. Am făcut credit şi mi-am luat, fără să clipesc. Statul român a avut însă grijă să mă penalizeze usturător. Am plătit pentru un motor EURO4 de 2.000 cm cubi, de doi ani si jumatate o taxă de primă înmatriculare * de 1.200 EUR. Aproape de zece ori faţă de maşina naţională atunci când iese pe poarta fabricii. Nu o să fac o caracterizare comparativă la capitolele confort şi altele, dar credeţi-mă că eu poluez mai puţin.

Şi pentru că acum am trecut de la senzaţia de furt la confirmarea oficială din partea comisarului de taxe şi impozite (un fel de ministru de finanţe) de la Bruxelles, ÎMI VREAU BANII ÎNAPOI.

Problema e că nu ştiu cum să fac. În România nu există o instituţie unde să conteşti o taxă, cu toate că UE ne obligă să avem şi aşa ceva, de dragul cetăţeanului plătitor. Dacă vă recunoaşteţi în problema mea, dar aveţi o idee fezabilă, daţi-mi şi mie o idee. Scrieţi un comentariu.

* – despre cum a ajuns să se cheme taxa asta „de mediu”, „specială” şi apoi „de primă înmatriculare” ne poate răspunde Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (noi-nouţe, nu second-hand). Ei au conceput-o, promovat-o şi impus-o prin lobby. Lucruri uşor de dovedit.