Categorie: General

De ce să nu îți iei telefoane chinezești de pe piața gri – cazul lui Matei

Sunt întrebat constant când voi face review unor modele de telefoane chinezești. În afară de mici derapaje, gen Oukitel K4000, care deja ne dă bătăi de cap, nu prea am călcat strâmb. Sunt fan al mărcilor One Plus, Xiaomi sau Meizu care aduc performanța la prețuri tot mai bune. Sunt temător însă să dau peste 1.000 de lei pe un telefon de la capătul lumii. Totuși, de ce e riscant să îți iei telefon din China? Pentru că nu are garanție oficială la noi. Desigur, importatorii la vedere (aici nu intră cei care fac șperț pe forumuri ori site-uri de anunțuri) sunt obligați să ofere doi ani de garanție și drept de retur în primele 14 zile. Singura problemă este să dai de ei. Matei o să vă lămurească de ce mai jos.

Întâmplarea este de azi și mă folosesc de ea să trag un semnal de alarmă. Nu e normal să tolerăm ca magazine oficiale să practice astfel de obiceiuri păcătoase. Îmi amintesc cu regret că și eu am pățit ceva similar în 2013 când am cumpărat un iPhone 5C la un preț foarte bun atunci dar încărcătorul nu era pentru România iar garanția nu era Apple. Nu mi-am propus să vorbesc de rău QuickMobile dar am promis că dacă nu își rezolvă problemele de garanție, voi vorbi public despre ele. Iată ce mi-a povestit Matei despre un Meizu MX4 Pro cumpărat azi.

Voi reveni cu informații de îndată ce Matei primește un răspuns de la magazin. Până la ora publicării aceasta nu s-a întâmplat.

Ar mai fi însă câteva probleme.

În primul rând banalul încărcător, dar pe acesta îl mai rezolvi cu o investiție suplimentară. Sunt tot mai mulți producători sau magazine online care ne respectă și trimit aici telefoane dotate corect, dar știi doar cum e cu chilipirurile, nu vin niciodată singure. Nu te zgârci la încărcător. Ia unul de firmă că altfel riști să îți ia foc.

Problema serioasă este însă cu benzile de 3G și 4G. China merge pe tehnologie TDD iar noi în Europa pe FDD. Sunt telefoane care au ambele standarde active dar e important ca modemurile din ele să fie reglate corect pentru frecvențele de la noi. Teoretic, compatibilitățile sunt standard însă nu degeaba operatorii mobili de la noi testează în rețea toate modelele pe care le vând oficial. Dacă vrei garanția că se va conecta la rețelele de la noi, e important așadar ca viitorul tău telefon să fie importat oficial și pentru a fi testat în rețea pentru compatibilitate.

Intră în discuție. Spune-mi dacă ți-ai luat telefon chinezesc și ai avut probleme cu garanția și accesoriile.

PS 1: Pentru cei care comentează mai jos performanța telefoanelor chinezești am o rugăminte. Sunt de acord cu voi că telefoanele care merg sunt bune dar acest articol este despre garanții și setări de bandă, nu despre cât de avansate sunt.

PS 2: Am descoperit de la voi, în zona de comentarii soluții de rezolvare a problemei de soft. Știam și eu că pot instala apk-ul Google Play și Play Services dar sigur asta vrem? Adică îți iei o sculă pe care trebuie să o repari din cutie? Ce faci dacă nu te ești atât de tehnic?

Later edit:
Răspunsul Quick Mobile

Reamintim că orice cumpărător la distanță din România are dreptul să returneze un produs în 14 zile de la data achiziției fără a oferi niciun fel de explicații. Consumatorul are opțiunile să primească banii înapoi sau să aleagă un alt produs. QuickMobile onorează de fiecare dată aceste solicitări. În cazul lui Matei, prezentat de dumneavoastră, clientul a fost contactat și i s-au comunicat drepturile pe care le are ca și cumpărător, iar el a decis să i se livreze un nou telefon, același model.
Legat de lipsa magazinului virtual Google Play din telefonul Meizu MX4 Pro, precizăm că QuickMobile nu deschide cutiile în care vin telefoanele și nu face modificări ale software-ului preinstalat pe acestea. Multe companii din Asia, printre care și Meizu, folosesc o versiune de Android non-Google, bazată pe cea dezvoltată de Android Open Software Project (AOSP). Aceste terminale nu au preinstalat magazinul virtual de aplicații Google Play, însă acesta poate fi adăugat ulterior în câțiva pași destul de simpli. Cumpărătorul este cel care decide dacă dorește sau nu să folosească serviciile Google.
În ceea ce privește adaptoarele pentru încărcătoarele de telefoane care nu folosesc standardul european, acestea sunt incluse de fiecare dată în ambalajul cu care este livrat produsul și nu în cutia acestuia, pe care, repetăm, noi nu o deschidem.
Vă mulțumim,

Echipa QuickMobile