Categorie: Auto

Tătic nou! Probleme noi! – Ce mașină îmi iau?

De când sunt tată, am devenit sensibil la chestii mai ușor de suportat în mod obișnuit. Mă exasperează un vecin care ciocănește în pereți cioc-cioc-cioc. Le-aș mai băga nisip în tobele sport motocicliștilor în care tropăie adrenalina și hormonii noaptea pe la ora două. Așa îmi trebuie dacă stau la bulevard…

Greu de suportat sunt mai ales mâțele pribege de prin spatele blocului. În timp ce ele habar nu au de contracepție, câțiva vecini de-ai mei habar nu au că mila lor pute. Adică mâncarea pe care o aruncă se transformă inevitabil în fecale. ”Dacă o iubești, strânge și după!”

Cel mai greu de luptat este însă cu praful, fumul, polenul și uscăciunea. Am curățat aparatul de aer condiționat. Apoi am instalat plase pentru insecte și… am trecut la filtre. Mai întâi am luat unul pentru apă. Românesc și foarte bun. Cu toate acestea rămânea problema poluării aerului de pe stradă. Cred că am și pentru acela o soluție. V-o arăt mâine.

Nu mă pot decide totuși ce mașină să îmi iau și m-am apucat iar de căutat. Da, nu mai am mașină de trei ani de când am vândut TypeR-ul pentru că în timpul săptămânii alerg pe Vespa ori taxiuri pe vreme rea și în weekend testez mașini pentru blog. Acum nu mai pot trimite soția cu taxiul prin oraș de luni până vineri, iar trotuarele noastre și problemele cu transportul în comun le știți. Nu râdeți. Trebuia să îmi fie cel mai ușor dar în realitate este fantastic de greu să mă decid deși am răspuns deja la mii de emailuri de la cititori care îmi cer același sfat: ”Ce mașină să îmi iau!” Acum îi înțeleg și mai bine de ce sunt dezorientați.

Așa că am trecut prin toate variantele deja cunoscute.

Volvo V40 din 2004, 5.000 EUR (ultimul an în care s-a produs) – bun dar deja prea vechi și nu mai vreau să risc fără ESP ori cu un diesel alergat peste 200.000km. V50 e de fapt un Focus și am zis pas.

Volvo V70 din 2009, 11.000 EUR – superb dar ideal numai pentru drumuri lungi. În București ar fi mereu ”ciocănit” pe la colțuri și ar costa enorm la întreținere, plus consumul.

BMW 320d Touring E46 2005-2006, vreo 7-8.000EUR – l-am avut și îndrăgit dar e scump dacă are kilometri puțini iar cu peste 200.000km nu vreau.

BMW 320d Touring E91 2009 sau Audi A4 Avant 2.0 benzină (TDI este prea zgomotos pentru gust meu)- 10-12.000 opțiunea 1 până acum dar scumpicel dacă are sub 150.000 km Am ales din 2009 pentru că a primit un facelift care îmi place pe faruri, stopuri, capotă etc. și are motorul de 177CP Efficient Dynamics care face la drum lung consumuri de 5-6L/100Km

Mini Clubman din 2009 – 8-10.000 superb pentru oraș cu patru locuri suficient de comode dar mare problemă la bagaje sau spațiul pentru căruț.

Mi-ar mai fi plăcut enorm dar am depășit repede momentul pe motiv de preț și/sau dimensiuni: Mini Cooper, BMW Seria5 din 2011, Mercedes E-Klasse din 2010, Volvo XC60, Toyota RAV4, Honda Accord break, Renault Koleos, Honda CRV sau noul Kia Sportage.

Așa arată lista mea. Sunt puțin defazat cu fusul orar de când dorm în reprize așa că primesc cu drag sfaturi și opinii. Mi-a scăpat ceva interesant?